In Cambodja - Reisverslag uit Ânlóng Vêng, Cambodja van Pieter Roelofs - WaarBenJij.nu In Cambodja - Reisverslag uit Ânlóng Vêng, Cambodja van Pieter Roelofs - WaarBenJij.nu

In Cambodja

Blijf op de hoogte en volg Pieter

25 Juli 2016 | Cambodja, Ânlóng Vêng

Na een stevige fietsdag aangekomen in Cambodja. Om zes uur op de fiets gestapt, eerst een mooi stuk door het platteland van de Isan. Rustige wegen, kleine dorpjes en een bijzondere tempel met Thaise en Cambodjaanse invloeden. Veel militairen in verband met het nog steeds slepende grensconflict rond de Preah Vihar tempel. Dan een hoop klimwerk naar de grensovergang. Aan de Thaise kant in een paar minuten klaar. Aan de Cambodjaanse kant duurde het papierwerk rond het visum wat langer. Alles heel gemoedelijk, ik was de enige klant. Daarna bergaf Cambodja in naar Anlong Veng. Het dorp is niet meer dan een bebouwde rotonde. De cultuurschok is groot, wat een armoede. Morgen verder naar Siem Reap. Nu eerst de hitte wegspoelen met een Angkor biertje.

• 26 Juli 2016 - 11:15

Joke:

Zo, eens even terug gelezen wat je zoal meegemaakt hebt. Al weer veel leuke dingen gezien. Vooral die biertempel vind ik uniek.
    Ik geniet weer van je prachtige foto´s. Veel plezier nog en succes met de hellingen.