Heuvels en hitte - Reisverslag uit Phumĭ Bâ Ya Kha, Cambodja van Pieter Roelofs - WaarBenJij.nu Heuvels en hitte - Reisverslag uit Phumĭ Bâ Ya Kha, Cambodja van Pieter Roelofs - WaarBenJij.nu

Heuvels en hitte

Blijf op de hoogte en volg Pieter

31 Juli 2016 | Cambodja, Phumĭ Bâ Ya Kha

Vroeg vertrokken uit Battambang. Geweldig fietsen in de richting van Thailand. Maar wel hitte en heuvels, vooral in het tweede deel van de dag. Mooi verlaten gebied, weinig verkeer, schitterend landschap. Het gebied rond Pailin was een van de laatste strongholds van de Rode Khmer. Met de edelstenen die hier worden gevonden financierden ze hun oorlog. Nog veel gebieden met mijnen, een groot probleem voor de boeren.
Grappig zijn de borden met vreemde namen van de dorpen waar je doorheen fietst.
Zit nu in een mooie bungalow in Memoria Resort midden in de natuur, fantastisch. Blijf hier twee nachten voor ik oversteek naar Thailand, de grens is hier 14 kilometer verderop.

• 31 Juli 2016 - 19:42

Piet En An:

Pieter lijkt me inderdaad heerlijk even een paar dagen uitrusten
    Geniet er maar van en dan uitgerust op naar een nieuw avontuur